Hoe zet je een webwinkel op voor tassen?

Ben je net begonnen met je nieuwe tassenwinkel? Het is een lastige business, want hoe ga jij jouw product aan de man krijgen? Je moet je kunnen onderscheiden van de concurrent, maar ook meegaan met de trends. Dit betekent dat je, hoe dan ook, de meeste kans maakt met een webwinkel. Omdat zoveel bedrijven zijn overgestapt van fysiek naar online, is de concurrentie moordend. Maar blijf je fysiek verkopen, dan kan je een veel minder groot publiek bereiken. Een webwinkel dus. Maar hoe begin je er een? Wat moet je weten? Wat zijn de do’s en dont’s? In dit artikel komt het een en ander aan bod.

Domein

Om je te kunnen onderscheiden van de concurrent, moet je een unieke naam hebben. Jouw bedrijfsnaam moet aantrekkelijk zijn en makkelijk te onthouden. Zodra je een naam hebt bedacht moet je kijken of je deze naam kunt koppelen aan een domein. Het domein is waar mensen jouw op kunnen vinden. Om erachter te komen welke domeinen nog vrij zijn, doe je een domeinnaam check. Nu kan je beginnen met het bouwen van de website.

Vormgeving

Je kunt nu beginnen met het bouwen van de webwinkel. Er zijn verschillende tools waarmee je dit kunt doen. Door zelf de website te bouwen en je van te voren goed in te lezen, kun je de website helemaal afstemmen op jouw smaak. Je kunt er ook voor kiezen om de website te laten bouwen. Hier zitten natuurlijk wel kosten aan verbonden en je bent niet volledig vrij in het aanpassen van deetails. Denk dus goed na hoeveel geld je aan een website wilt uitgeven en hoeveel tijd je eraan kwijt wilt zijn. Dan kun je bepalen of je het zelf gaat doen of gaat uitbesteden.